אתרי אינטרנט יכולים לתרום לעסקים הרבה מאוד. אתר האינטרנט מפרסם את העסק ברשת גדולה מאוד, שבאמצעותה ניתן להגיע לכל הערים בישראל ואילו גם לכל המדינות בעולם. כמו כן ניתן להגיע לכל סוגי האוכלוסייה, לאו דווקא ללקוחות שכבר קונים אצלך, ומספרים לחבריהם שלרוב הם מאותה אוכלוסייה, אלא גם ניתן להגיע לאוכלוסייה שבזכות האתר שלך באינטרנט,הם שומעים עליך! אתר האינטרנט שלך יכול להגיע למגוון רחב של אוכלוסיות כמו : אוכלוסיות עשירות, רווקים, משפחות, דתיים, חילונים, דתות שונות באוכלוסייה ועוד. היום באמצעות האינטרנט אפשר לחפש הכל ובקלות ולהגיע לעסקים קטנים וגדולים שלא ידעתם על קיומם בכלל, ולהשתמש בשירות שלהם, גם מבלי להגיע לחנות ולהכיר את הבעלים.
בניית אתרי אינטרנט זה עבודה לא פשוטה. האינטרנט הוא עולם גדול שעדיין אנשים לא מפסיקים לחקור, וכנראה שאף פעם לא יפסיקו. עולם אתרי האינטרנט הוא מחקר שככל שאתה חושב שאתה יודע ומכיר אותו היטב, הוא משתנה ונעשים בו דברים חדשים ובכך הידע שלך מצטמצם. המתכנתים של היום צריכים "לרוץ" נגד הזמן וללמוד דברים חדשים תוך כדי עבודה, כל הזמן, כמובן כדי לרצות את הלקוחות ולתת להם את אתר האינטרנט הכי חדש, הכי מעניין והכי אטרקטיבי.
ישנם אתרי אינטרנט תדמיתיים- שהם בעצם רוב אתרי האינטרנט שמטרתם היא שיווק. שיווק העסק, שיווק המוצרים, שיווק השם של העסק ועוד.. אתרים אלו בדרך כלל מעוצבים מאוד יפה ואמורים בתכליתם "למשוך את העין" של הגולשים.
אתרי אינטרנט מסחריים- זה מיועד לעסקים שיכולים למכור את המוצרים שלהם באינטרנט. זה בעצם ליצור חנות וירטואלית שתמכור את המוצרים של העסק ובכך האתר יוצר שיווק כאחד ומכירות בשני.
אתרי אינטרנט קטלוגים- אלו אתרי אינטרנט המיועדים לבתי ספר או השכלה גבוהה אשר רוצים להעביר תכנים דרך האינטרנט, אך בלי שיעתיקו את החומר למחשב של המתחרים או התלמידים. ניתן ליצור אתר שבהם הם קוראים את החומר ומשתמשים בו לשימוש לימודי בלבד. מתאים גם לעסקים של צילום, שלא רוצים שיעתיקו תמונות וכד'..
אתרי אינטרנט עם תוכן- זה גם מוכר ברוב האתרים. אתרי תוכן הם אתרים בעלי מספר כתבות רב, שהרעיון של האתר להעביר מידע לגולשים ועניין בכתבות. אתרים מסוג זה גם מקודמים ברמה גבוהה באינטרנט וניתן להגיע אליהם בקלות דרך מנוע החיפוש "גוגל" ולכן יש יתרון גדול לאתרים אלו והרוב בונים את האתרים שלהם בצורה כזו.