לידים זה דרך שיווק חדשה הקיימת בעולם האינטרנט. השיטה אומרת לקנות פרסום על פי תוצאות מיידיות, כלומר, ישנם שיטות פרסום של עסק או חברה באינטרנט, שמתחייבים ליצור לעסק פרסום אך לא יכולים להתחייב לפרנסה, כלומר שיצא משהו מהפרסום הזה. לידים כן מבטיחים. לידים זה פרסום שמניב תוצאות, וכל תוצאה שהיא פנייה לעסק שלך, שיחת טלפון היא ליד, ועל כל ליד אתה משלם, כך שבטוח יהיו לך תוצאות.
ליד הוא שם של לקוח פוטנציאלי שמתעניין במוצר או בתצורה של העסק שלך,ניתן ליצור איתו באמצעות טלפון, פנייה שהשאיר לך ,מייל ועוד... המרה זה מצב של פרסום שהתחיל כליד ונסגר כעסקה. מעט מאוד מהחברות יכולות להבטיח המרה ולרוב גם לא מבטיחים לידים, כי השוק מאוד רחב וקשה מאוד להגיע ללקוחות הפוטנציאלים האלו, אך אם חברת האינטרנט טובה וסומכת על השיווק שלה, היא מוכרת לידים, ולך כבעל עסק משתלם לקנות לידים, כך שהפרסום יותר בטוח ויעיל. ברגע שקנית ליד, הקונה כבר בידיים שלך, ועכשיו אתה צריך להפעיל את ה"קסם" שלך.
לאיזה עסקים מומלץ לקנות לידים?
- עסקים בעלי שוק לקוחו פוטנציאלים גדול, שידוע שמחפשים את שירותיו באינטרנט. ניתן לבדוק זאת על פי מילות החיפוש שמקישים ב"גוגל" בתחום העסק. כמו כן כדאי שהשוק יהיה לא גדול מידי, כדי שלא יהיה תחרות גדולה מידי. למשל,מידע על אנשי מקצוע כמו שיפוצניק , ניתן למצוא באינטרנט בכמות גדולה, ולכן גם כדאי לקנות לידים לבעל המקצוע שמייצג, כי הרבה גולשים מחפשים דרך רשת זאת. לעומת זאת ריהוט, אנשים מחפשים חנויות קרובות, ואז הולכים לראות ויזואלית את הרהוט עצמו ואז מחליטים אם לקנות או לא.
- כדאי שהעסק יהיה רווחי, כי קניית לידים זה לא יקר אך גם לא זול ולכן לא כדאי ליישם שיטה זו על בגדים במחיר נמוך, או מכירת פרטים במחיר נמוך מ100 שקל, כי הפרסום הזה לא ישתלם לכם, ולכן כדאי לתחום של אנשי מקצוע כמו עורכי דין, שיפוצים, מכירת מוצאי חשמל, שבהם לרוב כל מכירה של המוצר מעל 1000 שקל, ולכן זה משתלם.
- עסק ותיק ימשוך יותר לידים מאשר עסק צעיר. לא מומלץ להתחיל עם שיטה זו בתחילת הדרך של העסק כיוון שאין לו ניסיון וותק, ולכן כדאי לעסקים מתחילים ליצור פרסום בעזקת בניית אתר, וקידום אתרים אורגני ובהמשך לאחר כמה שנים, להתקדם עם שיווק הלידים.
קידום אתרים במודל תשלום בעבור תוצאות, ניתן להשיג בחברות בניית האתרים או האינטרנט השונות.
ישנם שני שיטות: 1. קנייה ישירה של לידים- אתה מציב כמות של לידים שאתה מוכן לשלם וכך בהתאם דואגים להפקת הפרסום. ישנם חברות שיש להם מערכת שלמה לדפי נחיתה ויצרת לידים ופשוט מכניסים אותך כחלק מהמערכת ויוצרים סביב הדף שלך הרבה "רעש" ועניין ומקווים ליצור דרך זה את הלידים.
2. תוכנית שיתופים- שיטה אינטרנטית שנותנת אפשרות לפמפרסמים להעלות באנרים ועמותי נחיתה בעצמם, ובעל האתר בוחר היכן להציב את התכנים הללו, בהתאם לתשלום. תוכנית זו משתלמת בגלל שניתן להגדיר בדיוק את התוצאות עבורם אתם משלמים. תוכנית זו ניתנת ללקוח פרסום חינם, והבאנר שלו מופיע בכלן האתרים של השותפים המשווקים, וכמובן בשביל ליצור מצב כזה, צריך לעלות תכנים מעניינים ואיכותיים.
קידום ומיתוג אתרים באתר של חברת "קרשר" - חברה למוצרי ניקיון חשמליים.